Julehjælp i Ølsemagle Sogn

Julehjælpen i Ølsemagle Sogn er en håndsrækning til de familier, der ikke har økonomi til at holde jul på en ordentlig måde med julemad og gaver til børnene. Det er blandt andet det, som Netværksgruppen under Menighedsplejen året rundt arbejder hårdt på at skaffe penge til. Der åbnes for ansøgninger i starten af november.

Har du vanskeligt ved at få pengene til at række til julegaver og julemad, kan du søge om julehjælp i Ølsemagle Sogn. Det er et krav til ansøgningen, at du er bosiddende i sognet.

Ansøgningsskema kan afhentes fra starten af november hos kordegnen på kirkekontoret - se kontorets åbningstider her. Ansøgningsskemaet indleveres på kirkekontoret, i sognegårdens postkasse eller på mail til oelsemagle.sogn@km.dk. Alternativt kan ansøgningsskemaet udfyldes her på hjemmesiden.

Vil du hjælpe?

Ønsker du at give et bidrag til julehjælpen i Ølsemagle Sogn, så kan du donere direkte på MobilePay. Nummeret kan du få ved at kontakte kirkekontoret. Hvis du gerne vil bidrage til julehjælpen på en lidt mere praktisk møde, er du velkommen til at være med i Netværksgruppen, som året rundt laver kreationer, der sælges i sognegården og på det årlige julemarked. Du kan læse mere om Netværksgruppen her.